آموزش آرایشگری مردانه

انواع رشته آرایشگری مردانه

انواع رشته آرایشگری مردانه
Rate this post

انواع رشته آرایشگری مردانه در آموزشگاه آرایشگری رویش هنر ارائه می شود . آرایشگری یکی از هنر‌های تخصصی زیبایی می‌باشد که در کنار داشتن لاین‌های مختلف، درآمد بسیار عالی را برای متخصصین این صنعت به وجود می‌آورد. در طی دهه اخیر، صنعت آرایشگری بسیار گسترده‌تر شده است و لاین‌های مختلفی با تکنیک‌های روز و مدرن برای این صنعت ایجاد شده است که برای استفاده از آن جهت درآمدزایی، باید دوره آموزشی آرایشگری مردانه  تخصصی سپری شود. در این مطلب، انواع رشته و دوره‌های آرایشگری مردانه معرفی می‌شود که می‌تواند راهنما برای افرادی باشد که اقوام به آموزش این هنر می‌کنند.

آموزشگاه پیرایشگری مردانه

معرفی آرایشگری مردانه

آرایشگری مردانه، دارای تکنیک و روش‌های بسیار متفاوتی از آرایشگری زنانه است. از این رو رشته آرایشگری مردانه، به صورت تخصصی در دوره‌های چندگانه آموزش داده می‌شود و برای هر دوره اصلی، مدرک رسمی برای ورود به بازار کار ارائه می‌شود. آرایشگران معمولی تا حرفه‌ای، برای داشتن تجربه در آرایشگری مردانه، رشته‌های مختلفی از این صنعت را آموزش داده‌اند که به صورت طبقه‌بندی و مرحله‌ای می‌باشد. هر رشته آرایشگری، پایه اصلی رشته دیگر می‌باشد. اما برخی از لاین‌های ارایشگری مردانه، به صورت مستقل آموزش داده می‌شود که برای یادگیری آن، نیازی به کسب تجربه در رشته‌های دیگر نیست.

رشته های مختلف آرایشگری مردانه

آقایانی که به آرایشگاه‌های مردانه مراجعه می‌کنند، خواهان پیرایش و اصلاح موی سر و صورت می‌باشند. با این حال، آرایشگر حرفه‌ای با داشتن مدرک و تجزیه تمامی رشته‌های ارایشگری مردانه، می‌تواند هر درخواستی که مشتری در این زمینه داشته باشد را انجام دهد. رشته‌های اصلی و فرعی که در آرایشگری مردانه مهم شمرده می‌شود و دارای دوره‌های مختلف آموزشی و مدارک مستقل رسمی هستند به قرار زیر می‌باشند:

حتما بخوانید:
پردرآمدترین رشته آرایشگری مردانه

آرایش و پیرایش درجه دو

این دوره، پایه‌ترین رشته آرایشگری می‌باشد و برای افرادی که می‌خواهند از آرایشگری مردانه کسب درآمد کنند، یک دوره ضروری و مهم است. در این دوره، فرد بدون تجربه در هنر آرایشگری، با هدف آرایشگری آشنا می‌شود و نحوه استفاده از ابزار‌های اصلی که در این صنعت به کار می‌رود را یاد می‌گیرد. در این دوره، موارد زیر به صورت تئوری و عملی آموزش داده می‌شوند:

  • بهداشت پوست و مو
  • شناخت ساختار پوست و مو
  • نحوه استفاده از ابزار‌هایی نظیر ماشین اصلاح، قیچی و…
  • نحوه براشینگ و سشوار کشیدن مو
  • نحوه اصلاح صورت با ماشین و تیغ
  • نحوه کوتاهی مو در مدل‌های مختلف با ماشین و قیچی
  • آموزش استفاده از فید در کوتاهی مو
  • استایل‌های مختلف مو

برای ثبت نام در دوره مراقبت زیبایی مردانه درجه ۲ با آموزشگاه تماس بگیرید.

انواع رشته آرایشگری مردانه

آرایش و پیرایش درجه یک

در این رشته آرایشگری، فرد به صورت تخصصی، آرایشگری را یاد می‌گیرد و یک آرایشگر حرفه‌ای در زمینه اصلاح و پیرایش مردانه می‌شود. در این لاین، موارد آموزشی در دوره آرایش و پیرایش درجه دو، کامل‌تر آموزش داده می‌شود و با آخرین تکنیک‌ها برای استایل مو و صورت آقایان آشنایی صورت می‌گیرد. موارد زیر در این رشته قرار می‌گیرند:

  • لایرینگ تخصصی مو و کوتاهی تحت زاویه
  • انواع پیتاژ مو و تکنیک‌های حرفه‌ای فید
  • کوتاهی مو با تکنیک‌های خاص مانند کوتاهی خشک
  • ژورنال خوانی و پیاده‌سازی دقیق آن
  • اصلاح حرفه‌ای و سه بعدی
  • براشینگ حرفه‌ای
  • استفاده تخصصی و حرفه‌ای از ابزار‌های مهم آرایشگری

برای ثبت نام در دوره مراقبت زیبایی مردانه درجه ۱ با آموزشگاه تماس بگیرید.

ترمیم موی مردانه

این رشته از آرایشگری مردانه، تخصصی برای مو اعمال شده است و امکان نصب موی بافته شده و پروتزی بر روی قسمت‌های کم مو و طاس سر را ممکن می‌سازد. در این رشته، نحوه آنالیز قسمت خالی مو، نحوه قالب‌گیری، بافت مو، ساخت پروتز و نصب آن آموزش داده می‌شود که آرایشگر می‌تواند با یادگیری این لاین، ترمیم موی مردانه را برای کسب درآمد به صورت مستقل یاد بگیرد و استفاده کند. برای اطلاعات دوره ی ترمیم موی مردانه با آموزشگاه تماس بگیرید.

حتما بخوانید:
مزایا و معایب شغل آرایشگری مردانه

رشته ترمیم مو آرایشگری مردانه

کار با مواد شیمیایی

این رشته از آرایشگری مردانه، مورد توجه بسیاری از آقایان قرار گرفته است. در این دوره، انواع مواد شیمیایی مانند رنگ مو و مواد کراتینی مورد استفاده قرار می‌گیرد که تغییر رنگ موی مشتریان و صاف و احیا‌سازی موی آن‌ها، انجام شود. این لاین بسیار تخصصی می‌باشد و نیاز به کسب مهارت بالایی دارد تا موی آسیب دیده یا سالم مشتریان در تماس با مواد شیمیایی موردنظر، آسیب بیشتری نبیند و سلامت آن حفظ گردد.

 

اطلاعات بیشتر درباره ی دوره کار با مواد شیمیایی در آموزشگاه رویش هنر

کراتین مو

این رشته از آرایشگری مردانه، مورد استقبال قرار گرفته است. نحوه کراتین کردن اصولی مو، بدون آسیب برای اندازه‌های مختلف مو، در این رشته به صورت تخصصی آموزش داده می‌شود. کراتین اصولی، به ریشه مو آسیبی وارد نمی‌کند و فولیکول مو را از آسیب‌های حرارتی اعمال شده در کراتینه کردن مو، دور می‌سازد. نحوه استفاده درست از مواد کراتینه و حرارت دهی به مو، تکنیک‌های تخصصی را دارا است که در دوره کراتینه مو تخصصی به هنرجویان آموزش داده می‌شود.

 رشته کراتینه مو مردانه آرایشگری مردانه

گریم

این رشته تخصصی آرایشگری، در سه دسته گریم تعادل چهره (داماد)، گریم چهره پردازی (سینمایی) و همچنین گریم کودک اعمال می‌شود. هر سه دسته این رشته، دارای کلاس‌های آموزشی جداگانه‌ای می‌باشند که با تخصص خاص و تکنیک‌های منحصر به فرد، آموزش و اجرا می‌گردند.

در گریم صورت، رفع نواقص اعضای چهره و صورت با مواد گریم انجام می‌شود و امکان تغییر چهره و چهره پردازی در نوع متعادل و غیر متعادل وجود دارد. در این رشته علاوه بر مواد گریم و آرایشی، از مواد تزئینی مانند مروارید، نگین و… نیز استفاده می‌شود که برحسب نوع گریم به کار ‌می‌روند.

حتما بخوانید:
کوتاهی مو با موزر

رشته گریم آرایشگری مردانه

لایرینگ مو

کوتاهی تخصصی مو با تکنیک اصلی، جزء رشته‌های مهم آرایشگری مردانه می‌باشد. بسیاری از آرایشگران برای یادگیری اصولی نحوه کوتاهی مو، این رشته را برای آموزش انتخاب می‌کنند. این رشته به صورت تخصصی در دوره آموزشی جداگانه، آموزش داده می‌شود و نحوه کوتاهی مو با زاویه‌های مختلف برای هنرجویان ارائه می‌شود. کوتاهی مو با زاویه، از اصلی‌ترین تکنیک‌هایی است که می‌توان استایل‌های ژورنالی مو را بدون کوچک‌ترین تغییری روی مشتری پیاده‌سازی کرد.

شرایط آموزش رشته های مختلف ارایشگری مردانه

رشته‌های مختلف آرایشگری، با توجه به اینکه هر یک دارای تخصص جداگانه‌ای و منحصر به فردی می‌باشند، نیاز به یک سری پیش نیاز‌هایی دارد. از این رو هر فردی که می‌خواهد در یک رشته خاص برای آرایشگری آموزش ببیند، باید مهارت‌های ابتدایی آن رشته را دارا باشد. آرایشگرانی که در این حرفه فعال هستند نیز می‌توانند برای ارتقای مهارت‌های ارایشگری، در هر یک از رشته‌های ارایشگری موردنظر شرکت کنند و مدرک لازم را دریافت کنند.

 

مشاهده ی پر درآمد ترین رشته آموزش مردانه

آموزش رشته‌های ارایشگری مردانه

بسیاری از آموزشگاه‌های ارایشگری مردانه در سطح کشور، اقدام به برگزاری انواع دوره‌های آموزشی آرایشگری کرده‌اند که با هزینه‌های مختلف و طول مدت معین انجام می‌شوند. هنرجویان برای داشتن مدرک رسمی فنی حرفه‌ای و ورود به بازار کار با مجوز رسمی، لازم است که در آموزشگاه‌های معتبر شرکت کنند تا بعد از اتمام دوره، در آزمون‌های فنی حرفه‌ای، امکان شرکت را داشته باشند و مدرک رسمی آن رشته را به راحتی دریافت کنند.

هزینه های دوره آرایشگری مردانه

رشته‌های مختلف آرایشگری مردانه، که در دوره‌های جداگانه آموزش داده می‌شوند، از هزینه‌های مختلفی برخوردار هستند که هزینه‌های موردنظر، طبق تعرفه‌ای که توسط سازمان فنی حرفه‌ای تعیین می‌شوند، اعمال شده‌اند. برخی از دوره‌های آموزشی رشته‌های تخصصی مانند کار با مواد، به علت داشتن تکنیک‌های فراوان و تخصصی بودن، هزینه بالاتری از سایر دوره‌های آموزشی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *