مقالات

گریم داماد چیست؟

گریم داماد چیست
5/5 - (1 امتیاز)

آرایش و گریم فقط برای خانم‌ها نیست. آقایان نیز به دنبال داشتن ظاهری جذاب و زیبا هستند. یکی از بهترین مراسم‌های هر فردی ازدواج کردن است که چه خانم چه آقا بهترین لباس‌ها و بهترین ظاهر را برای این روز بخصوص در نظر می‌گیرند. داماد و عروس می‌خواهند در این مراسم متمایز باشند و در این شب به‌یادماندنی بدرخشند. آقای داماد نیز همانند عروس آرایشگاه می‌رود ولی گریم داماد مانند عروس نیست. هدف از گریم داماد درواقع اصلاح و هماهنگ‌سازی موها با چهره فرد است که با پوشش کت‌وشلواری داماد تقریبا ظاهر و استایل زیبایی را خلق می‌کند. اگر به دنبال یادگیری این مهارت هستید پیشنهاد می کنیم در دوره آموزش گریم داماد در آموزشگاه آرایشگری مردانه رویش هنر شرکت کنید.

 

اموزشگاه ارایشگری مردانه

در گریم داماد از برخی مواد آرایشی مانند کرم پودر، کانسیلر، رژگونه، رژلب و کانتورینگ چهره و مواد بی‌رنگ و یا هماهنگ با رنگ پوست فرد استفاده می‌شود. هدف این کار پوشاندن ایرادها و نواقصی چهره مانند جای جوش، لک، خراش و … است. در ابتدای شروع کار میکاپ داماد باید فرم صورت وی مشخص شود و سپس طبق مدل درخواستی داماد و متناسب با چهره‌اش کار گریم انجام شود. پیشنهاد می کنیم برای مطالعه بیشتر مقاله پردرآمد ترین رشته آرایشگری مردانه را بخوانید.

گریم داماد بر مبنای نوع فرم صورت

تعیین نوع گریم منطبق با نوع چهره هر فرد باید انجام شود، پس آرایشگر یا میکاپ آرتیست حتما باید فرم شناسی را بلد باشد. برخی از اصول کلی فرم شناسی برای میکاپ داماد شامل موارد زیر است.

انواع چهره‌ها

افراد در شکل صورت مانند هم نیستند و عمده‌ترین اشکال هندسی که برای صورت شناخته‌شده عبارت‌اند از:

  1. چهره‌ی بیضی
  2. چهره مربع
  3. چهره مستطیل
  4. چهره گرد
  5. چهره مثلثی یا قلبی
  6. چهره گلابی
  7. چهره لوزی

در علم زیبایی‌شناسی آناتومی چهره بر مبنای طول چهره سه بخش دارد که فاصله این سه بخش باید از یکدیگر به یک اندازه باشد که از منظر این علم به‌عنوان چهره زیبا و بی‌نقص معرفی شود. چهره بیضی جزو متعادل‌ترین چهره‌ها در زیبایی‌شناسی است که اجزای صورت ترکیب متناسبی دارند.

  • قسمت اول: از رستنگاه مو تا وسط ابرو
  • قسمت دوم: از وسط ابرو تا زیر بینی
  • قسمت سوم: از زیر بینی تا زیر چانه
حتما بخوانید:
شخصیت‌ شناسی از روی مدل موی مردان

عرض چهره نیز تقسیم‌بندی خاص خود را دارد که به‌صورت زیر است

  • اندازه چشم هر فرد عرض چهره وی را مشخص می‌کند که باید به تعداد 5 چشم باشد
  • فاصله میان دو چشم باید به‌اندازه یک‌چشم باشد
  • ارتفاع بینی و گوش باید یکسان باشد
  • بین انتهای ابرو و گوشه چشم فاصله 45 درجه‌ای باید شکل گیرد.

طبق این گزینه‌ها باید گرمی داماد را انجام دهید تا درنهایت کاری تمیز و بی‌عیب تحویل مشتری بدهید. حال با توجه به نکات فوق، مراحل گریم داماد در ادامه بیان می‌شود.

اموزش گریم داماد

مراحل گریم داماد

مرحله اول: پاک‌سازی پوست

پس از شستشوی صورت ابتدا از تونرها برای پاک‌سازی عمیق منافذ پوستی استفاده کنید و سپس با کمک ماسک‌های مغذی و لایه‌بردار پوست را کامل تمیز نمایید.

مرحله 2: اصلاح ریش و مو

اگر جزو مردان پرمو هستید و صورت پرمویی نیز دارید قبل از زمان آرایش برای مراسم عروسی، ابتدا صورت خود را با کمک بند و وکس در آرایشگاه تمیز کنید و از آرایشگر بخواهید تا موهای سرتان را برحسب مدلی که دوست دارید کوتاه کند.

برای دیدن مدل های سایه زنی مو و ریش مردانه کلیک کنید.

مرحله 3: آرایش طبق آناتومی چهره

وقتی آناتومی چهره را بدانیم به‌راحتی می‌توانیم مراحل گریم داماد را پیاده‌سازی کنیم یعنی بدانیم داماد چهره بیضی دارد مستطیل شکل است یا گلابی که طبق این آناتومی کانتورینگ چهره وی اجرا می‌شود. هدف کانتورینگ گرفتن نواقص صورت است مثل کوچک کردن بینی‌های گوشتی، یا برجسته کردن گونه فرد و ….

نکات کانتورینگ چهره

کانتور صورت قلبی

صورت‌های قلبی دارای گونه‌های پهن و پیشانی با چانه نوک‌تیز هستند. لبه‌های بیرونی پیشانی را تیره‌تر کنید و به جای مرکز، روی سمت چپ و راست پیشانی تمرکز کنید و بیشتر هایلایت را در بخش میانی چهره انجام دهید

کانتور صورت بیضی

صورت‌های بیضی به‌خوبی متعادل هستند. از کانتور روشن استفاده کنید، درست در زیر استخوان گونه‌ها فوکوس کنید و سپس مرکز پیشانی، زیر چشم‌ها و درست زیر خطوط خود را برجسته کنید.

کانتور صورت گرد

صورت‌های گرد به‌اندازه پهن هستند و گونه‌های برجسته چشم‌گیرتر هستند. هدف کوچک کردن کل اجزای صورت است؛ بنابراین کانتور خود را در بخش بیرونی طرف صورت از خط مو، شقیقه‌ها و خط فک شروع کنید و تا میانه ادامه دهید.

کانتور صورت مربعی

صورت‌های مربعی تقریباً به‌اندازه پهن و اغلب زاویه‌دار هستند. کانتور را مانند صورت گرد، در امتداد بیرونی‌ترین طرف صورت شروع کنید، اما روی گوشه‌های بالایی و پایینی صورت تمرکز کنید تا خط مو و خط فک مربعی شکل شود.

مرحله ۴ گریم داماد

آرایشگر حرفه‌ای با بررسی ساختار چهره فرد از مواد و لوازم‌آرایشی برای زیباسازی چهره فرد استفاده می‌کند که این مراحل با بررسی اجزای صورت و آرایش طبق آن ادامه می‌یابد.

حتما بخوانید:
اصول دکوراسیون آرایشگاه مردانه

در میکاپ داماد نباید از مواد چرب و براق استفاده کنیم. اگر می‌خواهید بخش‌هایی از صورت بیشتر به چشم بیاید می‌‌توانید آن بخش‌ها را با هایلایت روشن کنید. اگر داماد بینی کوچکی نسبت به چهره‌اش دارد می‌توانید از کانتورینگ برای همسان‌سازی اندازه بینی با ترکیب چهره استفاده کنید.

گونه

برای برجسته کردن گونه‌ها می‌توانید از رژگونه کمرنگ و درنهایت پررنگ برای استفاده کنید. برای گریم چانه اول باید بدانید چانه داماد چه ساختاری دارد.

چانه

اندازه چانه نرمال از پشت لب تا زیر چانه یک‌سوم است. اگر داماد چانه بلندی دارد باید زیر چانه را تیره کنید تا طول آن کم شود و اگر چانه کوتاهی دارد باید زیر چانه را با فون دو درجه روشن کنید. برای چانه‌های باریک باید از فون دو درجه روشن در دو طرف استفاده کنید و برای چانه‌های پهن برعکس این کار را انجام دهید.

لب

ازنظر زیباشناسی لب بالا باید نسبت به لب پایین باریک‌تر باشد. در آرایش لب از رژلب برای متعادل سازی شکل لب‌های پایینی و بالایی کمک بگیرید.

آرایش ابرو در گریم داماد

همان‌طور که قبلاً هم گفتیم باید بین چشم وابرو زاویه ۴۵ درجه شکل گیرد. اگر داماد ابروهای گرد و خمیده‌ای دارد می‌توانید فاصله پیشانی تا ابرو را کم کنید و چنانچه داماد چهره کوچکی دارد ابروهای داماد باید کاملاً صاف و بدون خمیدگی باشد و همچنین دنباله بلندی نیز نداشته باشد. اگر فرد چشم‌های پف‌کرده دارد باید دنباله ابرو به سمت بالا داده شود. در چشم‌های گرد باید از ابروهای زاویه‌دار و کوتاه استفاده کنید و در چهره‌های کشیده باید ابروها بلند و پهن باشد.

گریم چشم داماد

طبق اصول زیباشناسی باید فاصله بین دو چشم یک فرد به‌اندازه یک‌چشم همان فرد باشد ولی اگر فاصله چشم‌ها کم است برای اینکه چشم‌ها یکنواخت دیده شوند ‌توانید زوایای داخلی چشم را کمی روشن‌تر کنید و فاصله بین ابروها را بیشتر کنید و اگر فاصله چشم‌ها بیشتر است، برعکس روش قبل گوشه‌های داخلی چشم را نسبت به پوست اطراف چشم دو درجه تیره‌تر می‌کنیم.

مرحله ۵ رنگ کردن و اصلاح موی داماد

باید موهای داماد بسیار مرتب و اصلاح‌شده باشد، البته نباید خیلی موها را کوتاه کنید که نتوان حالت‌دهی آن‌ها را انجام داد. اگر داماد موهای سفید یا جوگندمی دارد برای تنوع و تغییر چهره داماد از رنگ مو استفاده کنید. همچنین برای حالت دادن موها می‌توانید از واکس مو، موس مو، ژل یا تافت مو استفاده کنید

در مرحله آخر گریم داماد پس از پوشیدن لباس دامادی می‌توانید از مام و ادکلن برای خوشبو کردن داماد استفاده کنید.

مشاهده انواع مدل مو رنگ شده مردانه

لوازم مورد استفاده برای گریم داماد

در ادامه فهرستی از لوازم گریم داماد ه در زمان آرایش وی باید آماده باشد را معرفی می‌کنیم

  1. سشوار و اتوی مو، به کمک این وسایل می‌توانید هر حالت و سبکی که می‌خواهید روی موی داماد انجام دهید
  2. دستگاه ریش‌تراش، باید یک دستگاه ریش‌تراش با تیغ‌های تیز و قابل تنظیم در کنار دست خود داشته باشید.
  3. انواع اسپری مو برای اسپری و حالت دادن به موها استفاده می‌شود
  4. لوازم‌آرایشی مانند کرم‌های پوشش، فیکساتورها، کانتورها، برس‌های مختلف، لوازم‌آرایش چشم و لب و غیره
  5. روغن مو و ادکلن و مام برای خوشبو کردن داماد و براق کردن موهای داماد
  6. محصولات مراقبت پوستی مانند کرم‌های ضد آفتاب، کرم‌های پس از اصلاح، مرطوب کننده‌ها و آب‌رسان‌ها و غیره
  7. حوله و دستمال برای تمیز کردن و خشک‌کردن موها و صورت داماد، لوازم شخصی مانند دستمال‌های کاغذی و مرطوب دستکش، ابزار رنگ و غیره
حتما بخوانید:
مدل مو برای مو های فر و وز مردانه

بیشتر بخوانید: لوازم و تجهیزات آرایشگاهی مردانه

آموزش تخصصی گریم داماد

اگر به دنبال یک شغل پول‌ساز هستید می‌توانید دوره‌های تخصصی آرایشگری مردانه را بگذرانید. یکی از این دوره‌های تخصصی و پولساز، دوره گریم داماد است که یکی از حوزه‌های بسیار اختصاصی آرایشگری مردانه است و هدف آماده‌سازی داماد برای مراسم عروسی‌اش به‌طور اختصاصی است. وقتی این حرفه را به‌صورت تخصصی یاد بگیرید می‌توانید درآمد بسیار خوبی کسب کنید. برای یادگیری گریم داماد ابتدا باید اصول پایه آرایشگری را بدانید و سپس با یادگیری تکنیک‌های آرایش مردانه و تمرین و ممارست کسب تجربه کنید.

آموزشگاه رویش هنر تهران از آموزشگاه‌های بسیار حرفه‌ای با کادری تخصصی دوره آموزش تخصصی گریم داماد را برگزار می‌کند. در این دوره تکنیک‌های گریم داماد ازجمله فرم شناسی صورت، کاربرد لوازم‌آرایشی، چگونگی استفاده از آن‌ها در هر چهره، رتوش انواع بینی و لب، آموزش تبدیل چهره ناهماهنگ و نامیزان به چهره جذاب و انواع روش‌های پاک‌سازی پوست را آموزش می‌دهد. همچنین در پایان دوره به هنرآموزان مدرک رسمی فنی حرفه‌ای اعطا می‌کند. این آموزشگاه با بهره‌گیری از کادر حرفه‌ای و متخصص دوره‌های حرفه‌ای آرایشگری را طی 16 سال برگزار کرده و افراد بی‌شماری هم‌اکنون با یادگیری این دوره‌ها صاحب کسب‌وکار و برند شخصی خود شده‌اند.

سخن پایانی

داشتن یک داماد خوش‌تیپ و زیبا هدف نهایی یک گریمور حرفه‌ای است. با اجرای درست تکنیک‌های گریم داماد می‌توان نتیجه مطلوبی به دست آورد. اگر به دنبال یادگیری این حرفه جذاب و پول‌ساز هستید می‌توانید با شماره‌های داخل سایت رویش هنر تماس بگیرید و مشاوران این آکادمی راهنمایی کاملی در خصوص نحوه ثبت‌نام و شرکت در دوره‌ها برای شما ارائه خواهند داد. افرادی که خارج از تهران هستند نیز می‌توانند جهت هماهنگی شرکت در دوره‌ها با ما تماس بگیرند. هدف ما آموزش تخصصی و ارائه بهترین و به‌روزترین متدهای آرایشی دنیاست.

۱ دیدگاه در “گریم داماد چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *