آموزش آرایشگری مردانه

مانیکور و پدیکور مردانه

آشنایی با مانیکور و پدیکور آقایان
Rate this post

در گذشته مردان فکر می‌کردند بسیاری از کارهای مراقبتی و بهداشتی از پوست، ناخن و مو مربوط به کارهای زنانه است و فقط باید خانم‌ها انجام دهند ولی امروز با توجه به بالا رفتن سطح آگاهی مردم متوجه شدند که مردان هم باید مراقب پوست و ناخن های خود باشند. در اکثر سالن های آرایشی مردانه، آقایون هم مانند خانم ها می‌توانند تا حدودی از خدمات بهداشتی مانند پدیکور و مانیکور بهره مند شوند. اگر درمورد پدیکور و مانیکور می‌خواهید اطلاعات و آگاهی خود را افزایش دهید تا آخر مقاله همراه ما باشید. اگر شما به این شغل علاقه دارید، می‌توانید در دوره آموزش بهداشت کار ناخن مردانه شرکت کنید.

ارایشگاه ارایشگری مردانه رویش هنر

 

مانیکور و پدیکور چیست؟

داشتن ناخن‌های مرتب و تمیزهم مانند پوست و مو بر روی شخصیت و ظاهر افراد تاثیر بسیاری دارد. پدیکور و مانیکور به مجموعه‌ای از تکنیک‌های نظافتی و بهداشتی گفته می‌شود که بر روی ناخن‌های دست و پا صورت می‌گیرد. دست ها و پاهای شما لایه برداری میشوند تا هر گونه تجمع پوست مرده ای که پتانسیل ایجاد مشکلاتی در مسیر را دارد از بین برود.

مانیکور چیست؟

مانیکور به طور خاص بر روی ناخن‌های دست کار می‌کند، هر نوع خدمات نظافتی و بهداشتی که بر روی ناخن‌های دست انجام می‌گیرد شامل مانیکور می‌شود. به طور کلی مانیکور به حفظ سلامت ناخن‌ها و کوتیکول‌های اطراف ناخن آقایان کمک می‌کند تا بدون شکستی بلند و قوی شوند و همچنین مانیکور باعث نرمی و لطافت ناخن‌های دست می‌شود تا براحتی نشکنند یا چروک نشوند.

 

آشنایی با مانیکور و پدیکور

پدیکور چیست؟

هر نوع خدمات نظافتی و بهداشتی که در آرایشگاه مردانه بر روی ناخن‌های پا صورت می‌گیرد پدیکور گفته می‌شود در واقع پدیکور از ناخن‌های پای شما مراقبت می‌کند و باعث زیبایی پاهای شما می‌شود.  عدم مراقبت از ناخن‌های دست و پا منجر به رشد ناموزون و عدم زیبایی انگشتان دست و پا می‌شود. برداشتن پوست مرده اطراف ناخن‌های پا، نظافت شیارها و صدف روی ناخن‌ها به همراه از بین بردن ترک‌های کف و پاشنه پا بخشی از خدمات پدیکور در آقایان است.

حتما بخوانید:
بهترین ماسک مو برای موهای چرب و نازک

فواید مانیکور و پدیکور

هنوز هم خیلی از آقایان هستند که نسبت به اقدامات بهداشتی و نظافتی و رفتن به سالن‌های آرایشگاه مردانه گارد می‌گیرند ولی دوست ندارند از چنین خدماتی بهره مند شوند، اگر از فواید و مزیت مانیکور و پدیکور اطلاع داشتند و می‌دانستند چه مزیت‌هایی برای سلامت ناخن آنها دارد دیگر نسبت به این موضوع گارد نمی‌گرفتند.

مزیت مانیکور و پدیکور آقایان

  • زمانی که از ظاهر خود مراقبت می‌کنید و نکات بهداشتی و نظافتی را رعایت می‌کنید باعث افزایش اعتماد به بنفس شما می‌شود و شما به انسانی همیشه شاد و سرحال تبدیل می‌شوید.
  • باعث جلوگیری از عفونت و رشد قارچ در اطراف ناخن ها می‌شود.
  • انجام مانیکور برای مردان گردش خون را بهبود می‌بخشد و می‌تواند به تحرک مفاصل در دست ها کمک کند.
  • باعث زیبایی انگشتان دست و پا می‌شود.

{اگر موهای آسیب دیده دارید پیشنهاد می کنیم مقاله احیای موی آسیب دیده در منزل را بخوانید.}

انجام مراحل پدیکور در آرایشگاه مردانه

انجام یک پدیکور حرفه‌ای برای مردان واقعا ارزش دارد و بسته به سالن آرایشی که مراجعه می‌کنید متفاوت می‌باشد. پدیکور مردانه ممکن است شامل: ماساژ پا، حمام پا با آب گرم و دیگر مراقبت‌های بهداشتی باشد. پدیکور برای آقایان که تمام روز بر روی پاهای خود هستند و مدام پاهای آن‌ها درون کفش قرار گرفته است مخصوصا در فصل تابستان بسیار مفید می‌باشد.

مراحل پدیکور در سالن آرایشی

خیس کردن پاها

اولین مرحله برای هر پدیکور مردانه استفاده از حمام آب گرم برای پاها می‌باشد که این باعث نرم شدن پوست می‌شود و امکان درمان کامل‌تری را شامل می‌شود. بهتر است پاهایتان به مدت ۲تا ۵ دقیقه درون آب داغ قرار دهید و سپس استفاده از رایحه های معطر و خوشبو باعث می‌شود احساس خوبی را تجربه کنید.

لایه برداری پوست

در حالی که پاهای شما هنوز خیس است آن‌ها را با یک اسکراب لایه برداری می‌کنند که از پودر گردو و اسید گلیکولیک ساخته شده است.  در این بخش پوست‌های مرده‌ای که بر روی پوست و اطراف ناخن‌ها تجمع کرده‌اند از بین می‌روند که این کار باعث جلوگیری از رشد باکتری‌ها و قارچ ها می‌شود.

حتما بخوانید:
8 تکنیک برای تشخیص مدل مو براساس فرم صورت زنانه + تصاویر

بستن ناخن‌ها

بهتر است که قسمت سفید ناخن را ببندید این کار به جلوگیری از رشد ناخن‌ها، آویز شدن ناخن‌ها و سایر مسائل ناراحت کننده کمک می‌کند.

سوهان کشی ناخن‌ها

در این مرحله لبه‌های ناخن را با استفاده سوهان کشی به آرامی صاف می‌کنند به این صورت که سوهان کشی عقب و جلو کشیده می‌شود.

 برش دادن کوتیکول‌ها

این قسمت هر کوتیکول اضافه که اطراف ناخن است را با استفاده از ابزار مخصوص کوتیکول برش می‌دهند، به آرامی باید این کار صورت بگیرید زیرا عجله یا شدت زیاد باعث خونریزی، تورم و گاهی عفونت انگشتان پا می‌شود.

شستشو و آبرسانی

پاها را با آب گرم شستشو می‌دهند و از لوسیون‌های مردانه که حاوی روغن‌ها ویتامین‌ها لازم برای پوست پا است استفاده می‌کنند این کار به تسکین پوست خشک کمک می‌کند و هرگونه ضربه که در حین پدیکور به ناخن‌های پا و پوست پا ایجاد شده است را التیام می‌بخشد.

سوالات شما در مورد مانیکو و پدیکور مردانه

  • زمان لازم برای انجام پدیکور مردانه چقدر است؟

پدیکور مردانه معمولا بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بسته به نحوه انجام آن شخصی که پدیکور انجام می‌دهد متفاوت است. اگر می‌خواهید یک پدیکور حرفه‌ای در آرایشگاه مردانه داشته باشید تقریبا یک ساعت به طول می انجامد.

  • ماندگاری مانیکور و پدیکور چقدر است؟

نتایج یک مانیکور و پدیکور حرفه‌ای مردان حدودا یک یا دو هفته ای باقی می‌ماند بسته به اینکه چگونه انجام شده است و شما چطور با دستان و پاهای خود در طول این مدت رفتار می‌کنید متفاوت است. می‌توانید برخی از نظافت‌ها و مراقبت‌های بهداشتی را هفته‌ای یکبار انجام دهید.

  • چند وقت یکبار میتوان مانیکور و پدیکور انجام داد؟

مانیکور و پدیکور مردانه را می‌توان هر چند وقت که خودتان بخواهید انجام دهید، البته بستگی به این هم دارد که شغل و حرفه ی شما چیست؟ و چقدر بر روی پاهای خود ایستاده‌اید و همچنین بستگی به این دارد که شما چقدر بر روی سلامت ناخن‌های دست و پای خود اهمیت می‌دهید دارد. برخی از افراد دوست دارند که ماهی یکبار مانیکور و پدیکور انجام دهند.

  • فواید مانیکور و پدیکور چیست؟
  • داشتن ناخن های کوتاه و سالم باعث می‌شود که در معرض قارچ و باکتری قرار نگیرند.
  • داشتن یک پوست شفاف و درخشان بدون داشتن پینه یا پوست های مرده
  • مانع از بوی بد انگشتان پا
  • بهبود به گردش خون زیرا پدیکور حکم ماساژ را دارد و به بهبود گردش خون در پاها کمک می‌کند.
حتما بخوانید:
11 ترفند برای رنگ کردن مو در خانه + تصاویر

فواید مانیکور

  • دلیل اهمیت مانیکور و پدیکور مردانه چیست؟

مراقبت و نظافت از ناخن‌های دست و پا باعث سلامت جسم و روان فرد می‌شود و اعتماد به نفس آقایان را افزایش می‌دهد. انجام منظم مانیکور و مخصوصا پدیکور در آقایان کمک می‌کند که از انواع مشکلات ناخن و دست و پا جلوگیری شود زیرا این کار باعث نرم تر شدن پوست دست و پا شده و باعث می‌شود که ناخن‌های پا دست همیشه مرطوب و منظم باشند و از گرفتن انوع قارچ‌ها و باکتری‌ها جلوگیری می‌کند.

  • هزینه مانیکور و پدیکور مردانه چقدر است؟

نمی‌توان هزینه ثابتی برای مانیکور و پدیکور بیان کرد بسته به آرایشگاه مردانه که می‌روید و این که چه خدماتی برای شما انجام می‌دهند متفاوت است.

نتیجه نهایی:

داشتن ناخن‌های سالم و تمیز حق همه آقایان است و این که آقایان هم مانند خانم‌ها بخواهند ناخن‌های دست و پای سالم  و منظمی داشته باشند حق طبیعی آن‌ها می‌باشد. مانیکور و پدیکور همان اندازه که در خانم‌ها مهم و ضروری است در آقایان هم به همان اندازه مهم می‌باشد، زیرا نظافت و پاکیزگی جدا ازجنسیت بسیار حائز اهمیت است. مانیکور و پدیکور هر دو درمان برای دست و پا هستند اما تفاوت‌هایی هم باهم دارند که مانیکور شامل کوتاه کردن، فرم دادن و صاف کردن ناخن‌های دست می‌باشد و پدیکورمعمولا شامل لایه برداری از پوست پاها است. در هر دو مانیکور و پدیکور مراقبت از کوتیکول و باعث نظافت ظاهری فرد می‌شود. اگر می‌خواهید ناخن‌هایتان به بهترین شکل ممکن از لحاظ ظاهری و بهداشتی دربیایید از یک سالن آرایشگری آقایان که کیفیت بالایی دارد کمک بگیرید.

آقایانی که علاقه مند به حرفه آرایشگری یا انجام خدمات مانیکور و پدیکور را دارند و دوست دارند به صورت حرفه‌ای و کامل این پیشه را یاد بگیرند می‌توانند با مراجعه  آموزشگاه آرایشگری مردانه رویش هنر، این هنر آرایشگری را فرا بگیرند و از داشتن یک هنر که باعث زیبایی و سلامت افراد دیگرمی‌شود لذت ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *