مقالات

پروتز مو چیست؟ چه تفاوتی با کلاه گیس و کاشت مو دارد؟

پروتز مو چیست؟
1/5 - (1 امتیاز)

تقریبا همه کسانی که ریزش مو را تجربه کردند به دنبال راه حلی برای آن هستند. زمانی که نمی‌توانند آنچه را که در طب جایگزین آن کنند و یا دیگر محصولات جانبی جوابگوی ریزش و پرپشت شدن موهای آن‌ها نیست به کاشت مو یا پروتز مو روی می‌آورند. پروتز مو یک روش نوین برای بازیابی موهای سر است که در این روش موهای مصنوعی که از الیاف و مواد نانو ساخته شده است به سر افراد نصب می‌کنند. پروتز موی بسیار طبیعی‌تر از کلاه گیس زنانه است زیرا از تارهای ظریف و کاملا طبیعی استفاده می‌کنند. برای یادگیری پروتز مو می توانید در دوره آموزشی ترمیم مو مردانه رویش هنر ثبت نام کنید. این آموزشگاه آرایشگری مردانه  ، این دوره را با قیمت مناسب برای هنرجو ها عرضه می‌کند.

دوره آرایشگری مردانه رویش هنر

تفاوت پروتز با کاشت مو

ریزش مو یک مشکل سلامتی است که  اغلب در زنان و مردان می‌باشد، به عوامل زیادی بستگی دارد مانند :عوامل ژنتیکی، جنسیت، کمبود ویتامین‌ها، انواع بیماری‌های پوستی(اگزما،لوپوس) و همچنین محصولات مراقبتی نادرست باعث ریزش موی شدید می‌شوند. برخ ی افراد تصمیم میگیرند که با یک جراحی کاشت مو انجام دهند که دراین روش با استفاده از فولیکولهای موی خود کاشت انجام میشود که باید حتما در کلینیک های مخصوص و زیر نظر پزشک صورت بگیرد. تفاوت‌های زیادی بین پروتز مو و کاشت مو وجود دارد ، کاشت مو یک روش کاملا دائمی برای فقدان موهای سر است که نیاز به جراحی و دوره نقاهت دارد. در کاشت مو با استفاده از تکنیک مدرن FUE که هدف فقط طاسی سر نیست بلکه با استفاده از موهای ناحیه اهدا کننده که در پشت سر واقع شده است برای بازسازی نواحی که مو ندارد و یا تراکم کمی دارد استفاده می‌شود. پروتز مو یک راه حل موقت است که برای افرادی که در مدت کوتاهی می‌خواهند موهای پرپشت داشته باشند می‌تواند یک راه حل خوبی باشد، موی طبیعی فرد دیگری را بین تارهای موهای خود نصب کنند . ولی بعد از مدتی پروتز مو ازبین می‌رود و خراب می‌شود و باید مجددا ترمیم کرد. هزینه کاشت مو برای زنان بیشتر از پروتز مو است ولی باید در نظر گرفته شود که پروتز مو موقت است و نیاز به ترمیم و هزینه‌های جانبی دیگری هم دارد، که در کل هزینه کاشت مو با توجه به دائمی بودن آن به نسبت ترمیم‌های مجدد پروتز مو خیلی نمی‌شود و در کل مقرون به صرفه است.

حتما بخوانید:
ترفندهای برطرف کردن خارش ریش بلند

تفاوت پروتز مو با کلاه گیس

پروتز مو و کلاه گیس هر دو از الیاف مصنوعی ساخته شده‌اند تفاوت عمده آن‌ها در دوام و نحوه قرار گرفتن آن‌ها بر روی سر می‌باشد. پروتز مو به صورت تارهای نازک موی مصنوعی است که در نواحی که ریزش مو بیشتر است برای ترمیم آن مناطق استفاده می‌شود، نصب پروتز مو به وسیله یک پوسته نازک نانو که توسط کلیپس یا گره، چسب بر روی سر ثابت می‌شود و پروتز مو فرد هر زمان که بخواهد نمی‌تواند از موهای خود جدا کند و همچنین نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. ولی کلاه گیس یک وسیله‌ای که  هر زمان دوست داشته باشید می‌توانید از سر برداشت زیرا یک پوشش برای طاسی سر می‌باشد و به راحتی می‌توان آن را از روی سر برداشت.

مزایا پروتز مو مردانه

مزیت پروتز مو

پروتز مو یک عمل کاملا زیبایی است که به راحتی قابل انجام است که شامل هیچ گونه جراحی یا جراحتی برای فرد ندارد. از آن‌جایی که فقط با چسب، کلیپس بر روی سر نصب می‌شوند هیچ روندی برای بهبود ریزش مو یا از دست دادن موهای سر ندارد. اگر به موادی مانند چسب و موی استفاده شده در پروتز مو حساسیت نداشته باشید هیچ عارضه ای برای شما نخواهد داشت. از مزیت‌های پروتز مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • می‌توانید بدون هیچ گونه محدودیتی فعالیت روزانه خود را مانند استحمام، ورزش، شنا و خواب راحت داشته باشید.
  • قیمت پروتز مو به نسبت کاشت مو کمتر است.
  • نتایج و زیبایی آن بعد از انجام آن کاملا مشخص است.
  • اگرچه دائمی نیست، اما به عنوان یک راهکار طولانی مدت مطرح می‌شود.
  • هیچ گونه عارضه‌ای برای افراد ندارد درصورتی که موی مصرف شده و چسب آن حساسیت نداشته باشید.
  • پروتز مو یک راه حل قابل برگشت است در صورتی که نارضایتی امکان برداشتن آن وجود دارد.
حتما بخوانید:
نحوه نگهداری از ماشین اصلاح

 

بیشتر بخوانید: پردرامد ترین رشته ارایشگری مردانه

معایب پروتز مو

پروتز مو گاهی اوقات به دلیل کیفیت پایین مواد مورد استفاده باعث عفونت، التهاب و آسیبهای پوستی می‌شوند. هرچقدر هم که نانو مواد داخل آن کیفیت بالایی داشته باشد ولی به مرور زمان امکان آسیب رساندن به پوست سر را خواهد داشت. پروتز مو برای افرادی که دچار اگزمای پوستی هستند اعمال نمی‌شود. از معایب استفاده از پروتز مو

  • گاهی مواقع به علت استفاده از پروتز مو باعث جمع شدن چربی‌ها درزیر آن شده که باعث ایجاد بوی نامطبوع در سرمی‌شود.
  • فرآیند نگهداری و ترمیم بعد از استفاده از پروتز مو کمی سخت است باید هر چند وقت یکبار آن را ترمیم کنید واین امر می‌ تواند منجر به ضعف موها شود که به دلیل کاور شدن و کمبود اکسیژن اتفاق می ‌افتد. همچنین پوست سر ممکن است به علت وجود چسب، واکنش‌های نامطلوب داشته باشد  یا حتی به عفونت دچار شود.
  • احتمال خارش، حساسیت و قرمزی پوست سر می‌شود و پوست سر ممکن است به دلیل استفاده از پروتز مو به خارش، حساسیت یا قرمزی دچار شود.

سوالهای متداول شما در مورد پروتز مو

  • چه کسانی می‌توانند از پروتز مو استفاده کنند؟

در صورت آلرژی و حساسیت نداشتن هر کسی هم زنان و مردان می‌توانند پروتز مو انجام دهند، البته اکثر آقایان به دنبال یک راه حل دائمی برای کم پشت بودن برخی نواحی سر خود هستند که پروتز مو یک راه حل موقت است و نیاز به ترمیم دارد.

  • پروتز مو به چه صورت به سر نصب می‌شود؟
حتما بخوانید:
6 گام برای کوتاهی مو با موزر یا ماشین اصلاح

روش‌های مختلفی برای نصب پروتز مو وجود دارد مانند نصب پروتز مو با چسب، کیلیپس، نصب پروتز مو با بافت، نصب پروتز مو با پانچ

  • پروتز مو عوارضی دارد؟

به علت استفاده از الیاف مصنوعی و نانو  بی کیفیت که برخی افراد استفاده می‌کنند، ممکن است برخی افراد دچار علائم زیر شوند:

  • احساس سر درد و سرگیجه
  • ایجاد قرمزی و حساسیت پوستی
  • برور خارش و سوزش در ناحیه سر

نتیجه نهایی

برای افرادی که به طور موقت دوست دارند موهای پر پشت و قشنگی داشته باشند پروتز مو یک راه حل خوب و کاربردی است، زیرا برای مدت زمان کوتاهی از داشتن موهای پر پشت لذت می‌برند و حس و حال خوبی به آن‌ها دست می‌دهد. آموزشگانه آرایشگری مردانه رویش هنر تخصصی‌ترین آموزشگاه با استفاده از متد نوین آرایشگری علاقه‌مندان به این حوزه را تا رسیدن به نتیجه مطلوب همراهی می‌نماید. با نظر به این که علاقمندان به رشته آرایشگری و مراقبت زیبایی به دنبال آموزش جامع و کامل در برترین آموزشگاه آرایشگری هستند، تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا کامل ترین دوره‌های آموزش آرایشگری را با استانداردهای فنی و حرفه‌ای، بصورت کاملا تخصصی با تضمین قبولی در آزمون دلسوزانه به هنرجویان ارائه دهیم.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *